jaká je cena školného?
Ceník našich služeb (školné v mateřských školách / péče v jesličkách / stravné) naleznete zde.
jak u vás probíhá zápis?
Provozujeme dva typy zařízení: mateřskou školu pro děti ve věku 3-6 let (MŠ Kladno a MŠ Hostouň) a dětskou skupinu pro děti ve věku od 18 měsíců do 3 let (Montessori jesle Kladno).
Podmínkou pro přijetí každého dítěte je účast alespoň jednoho z rodičů na přednášce Co je Montessori.
Pokud je aktuálně naše kapacita naplněna, můžeme váš zájem evidovat a oslovit vás ve chvíli, kdy se místo uvolní. V tomto případě nám pošlete na mail: info@montessorikladno.cz informace o dítěti (jméno a datum narození a specifikujte zařízení, o které máte zájem)
MATEŘSKÁ ŠKOLA
Zápis probíhá formou správního řízení. Řádný zápis probíhá v květnu a zapisujeme děti k docházce na následující školní rok. Pokud se během školního roku uvolní v MŠ místo, můžeme zájemce přijmout v mimořádném termínu. K zápisu je třeba Žádost o přijetí a lékařské potvrzení, že je dítě řádně očkováno. Informace o řádném zápisu do MŠ. Se zákonnými zástupci dítěte je sepsána Dohoda o vzdělávání, která se uzavírá na celou dobu předškolního vzdělávání dítěte.
DĚTSKÁ SKUPINA/JESLE
Děti zapisujeme průběžně, kdykoli máme volné místo. Dítě musí být řádně očkované a jeden z rodičů musí doložit vazbu na trh práce (potvrzení o zaměstnání, studiu, podnikání...), což je podmínka financování našeho zařízení. S rodiči sepisujeme Smlouvu o poskytování péče v dětské skupině vždy na jeden školní rok. Informace o zápisu do DS.
Podmínkou pro přijetí každého dítěte je účast alespoň jednoho z rodičů na přednášce Co je Montessori.
Pokud je aktuálně naše kapacita naplněna, můžeme váš zájem evidovat a oslovit vás ve chvíli, kdy se místo uvolní. V tomto případě nám pošlete na mail: info@montessorikladno.cz informace o dítěti (jméno a datum narození a specifikujte zařízení, o které máte zájem)
MATEŘSKÁ ŠKOLA
Zápis probíhá formou správního řízení. Řádný zápis probíhá v květnu a zapisujeme děti k docházce na následující školní rok. Pokud se během školního roku uvolní v MŠ místo, můžeme zájemce přijmout v mimořádném termínu. K zápisu je třeba Žádost o přijetí a lékařské potvrzení, že je dítě řádně očkováno. Informace o řádném zápisu do MŠ. Se zákonnými zástupci dítěte je sepsána Dohoda o vzdělávání, která se uzavírá na celou dobu předškolního vzdělávání dítěte.
DĚTSKÁ SKUPINA/JESLE
Děti zapisujeme průběžně, kdykoli máme volné místo. Dítě musí být řádně očkované a jeden z rodičů musí doložit vazbu na trh práce (potvrzení o zaměstnání, studiu, podnikání...), což je podmínka financování našeho zařízení. S rodiči sepisujeme Smlouvu o poskytování péče v dětské skupině vždy na jeden školní rok. Informace o zápisu do DS.
rozhoduji se podle věku dítěte. jesle nebo školka?
Maria Montessori popsala rozdílné potřeby dětí v závislosti na jejich věku. Ty se mění přibližně každé 3 roky. Do 3 let věku je pro děti vhodný jiný typ připraveného prostředí, než pro děti starší 3 let. Proto provozujeme dva typy zařízení: dětskou skupinu/jesle pro děti do 3 let a mateřské školy pro děti od 3 do 6 let.
Každé dítě je jiné a toto rozdělení je pouze orientační. Zpravidla odpovídá věku, ale při výběru bychom měli respektovat odlišnosti a specifika jednotlivých dětí. Pokud váháte, ptejte se :)
Každé dítě je jiné a toto rozdělení je pouze orientační. Zpravidla odpovídá věku, ale při výběru bychom měli respektovat odlišnosti a specifika jednotlivých dětí. Pokud váháte, ptejte se :)
co musí dítě umět před nástupem do jeslí?
- Dítě musí stabilně chodit - naše prostředí je připravené pro děti, které už nepotřebují ruce k lezení. Dle zákona můžeme přijímat děti od 1 roku, ale bez toho, aby dítě mohlo ruce používat k jiným činnostem, než je základní pohyb, to nezvládneme.
- S plenkami se počítá. Pokud trénujete na nočník, budeme s vámi úzce spolupracovat, aby to doma a u nás bylo stejné.
- Pokud dítě začně docházet do jeslí, doporučujeme již nekojit. Kojení je jasná vazba dítěte s maminkou, ale zároveň po něm chceme, aby zvládlo být část dne bez její přítomnosti. V tom se děti nevyznají a adaptace může být velmi dlouhá.
- Domluvíme se i s nemluvňaty :)
co musí dítě umět před nástupem do školky?
- Dítě by nemělo mít plenky, dudlík, ani jiné "závislosti".
- Mělo by se umět základně obléknout. Na vylepšování pracujeme pak společně.
- Mělo by umět samostatně jíst alespoň lžící a vidličkou.
- Mělo by být schopné ujít cca 2 km.
proč vybrat vzdělávání v systému montessori?
Montessori je léty ověřený vzdělávací systém. Jeho zakladatelka, italská lékařka Maria Montessori, žila v letech 1870-1952. Po celém světě existují stovky Montessori škol a příběhy úspěšných a slavných absolventů jsou jednoduše k dohledání.
Montessori je vzdělání pro život. Pravděpodobně si nedovedeme představit, co přesně by dnešní škola měla dítěti dát, aby to úspěšně v dospělém životě použilo. Vše jde kupředu tak rychle, že některá povolání za patnáct-dvacet let ani nebudou existovat a vzniknou nová. Jak na takový svět, který neznáme, můžeme děti připravit?
Velmi pravděpodobně děti plně využijí to, co jim Montessori nabízí již dnes: být nezávislý, samostatně se rozhodovat, mít a pěstovat vlastní motivaci k činnostem, umění vyhledávat a třídit informace, nést zodpovědnost (a tím pádem také zacházet se svobodou), být empatický, tolerantní a umět se o někoho postarat... Umět komunikovat, prezentovat své názory i svá zkoumání.
V Kladně máme to štěstí, že zde v 90. letech minulého století vznikla veřejná Montessori mateřská i základní škola, která dnes má všech 9 ročníků. My jsme v roce 2010 rozšířili nabídku o Montessori klub (programy pro děti s rodiči), Montessori jesle a mateřské školy a v roce 2018 jsme v Kladně iniciovali a podpořili vznik soukromé Montessori základní školy (v provozu od září 2019, provozují naše kolegyně z Montessori Slaný).
Montessori je vzdělání pro život. Pravděpodobně si nedovedeme představit, co přesně by dnešní škola měla dítěti dát, aby to úspěšně v dospělém životě použilo. Vše jde kupředu tak rychle, že některá povolání za patnáct-dvacet let ani nebudou existovat a vzniknou nová. Jak na takový svět, který neznáme, můžeme děti připravit?
Velmi pravděpodobně děti plně využijí to, co jim Montessori nabízí již dnes: být nezávislý, samostatně se rozhodovat, mít a pěstovat vlastní motivaci k činnostem, umění vyhledávat a třídit informace, nést zodpovědnost (a tím pádem také zacházet se svobodou), být empatický, tolerantní a umět se o někoho postarat... Umět komunikovat, prezentovat své názory i svá zkoumání.
V Kladně máme to štěstí, že zde v 90. letech minulého století vznikla veřejná Montessori mateřská i základní škola, která dnes má všech 9 ročníků. My jsme v roce 2010 rozšířili nabídku o Montessori klub (programy pro děti s rodiči), Montessori jesle a mateřské školy a v roce 2018 jsme v Kladně iniciovali a podpořili vznik soukromé Montessori základní školy (v provozu od září 2019, provozují naše kolegyně z Montessori Slaný).
MÁTE DVĚ ŠKOLKY? jAKÝ JE V NICH rozdíl?
Na tohle se rodiče často ptají...
Pokusíme se tedy o chrakteristiku obou školek, každý má jiné priority. A přijďte se podívat :)
Obě školky jsou otevřené od 7 do 17 hodin a v obou je školné ve stejné výši.
MONTESSORI MŠ KLADNO
MONTESSORI MŠ HOSTOUŇ
Pokusíme se tedy o chrakteristiku obou školek, každý má jiné priority. A přijďte se podívat :)
Obě školky jsou otevřené od 7 do 17 hodin a v obou je školné ve stejné výši.
MONTESSORI MŠ KLADNO
- v provozu od 2015
- kapacita 28 dětí
- 4 průvodkyně, jedna z nich komunikuje s dětmi anglicky
- školka v sídlištní zástavbě s přilehkou malou, ale funkční přírodní zahradou
- les, rybník a potůček je nedaleko
- plně vybavená pomůckami Montessori
- dobrá dostupnost veřejnou dopravou
MONTESSORI MŠ HOSTOUŇ
- v provozu od září 2020
- kapacita 18 dětí
- 3 průvodkyně + 1 anglická asistentka (aktuálně 3 dopoledne v týdnu)
- venkovská školka v areálu statku Chateau Nightingales
- vlastní hřiště a venkovní terasa
- luxusně provedený interiér v přírodním stylu
- plně vybavená pomůckami Nienhuis podle mezinárodních standardů
jak vypadá výuka angličtiny v MŠ?
Jedna z průvodkyň v Zelené školce v Kladně, Judith Osweto, je v rodilá mluvčí anglického jazyka.
- Stará se jednak o jazykové pomůcky (máme k dispozici pomůcky pro rozvoj jazyka jak v českém, tak anglickém jazyce).
- Komunikuje s dětmi ve všech činnostech anglicky (česky Judith rozumí i mluví) od běžných činností jako je jídlo, oblékání po lekce se všemi Montessori pomůckami.
- Využíváme tak u dětí naplno senzitivní fázi na jazyk. Děti se s druhým jazykem setkají v naprosto přirozené podobě. Tento typ učení odpovídá Montessori přístupu.
- Komunikuje s dětmi ve všech činnostech anglicky - zejména v běžných činnostech jako je jídlo a sebeobsluha. Čte s dětmi anglické knížky a do komunitního kruho přináší říkanky a písničky.
- Využíváme tak u dětí naplno senzitivní fázi na jazyk. Děti se s druhým jazykem setkají v kvalitní podobě v přirozené komunikaci. Tento typ učení odpovídá Montessori přístupu.