MONTESSORI KLADNO
  • KLUB
    • O Montessori klubu
    • Pronájem klubu
    • Půjčovna pomůcek
    • Rozvrh
  • DĚTSKÉ SKUPINY
    • O Montessori DS
    • Informace k docházce
    • Sekce pro rodiče
    • Organizace šk. roku
    • Živý dvorek
    • Zápis do DS
  • MATEŘSKÉ ŠKOLY
    • O Montessori mateřské škole
    • MŠ Kladno >
      • Sekce pro rodiče
      • Zahrada
    • MŠ Hostouň >
      • Sekce pro rodiče
    • Informace k docházce
    • Organizace šk. roku
    • Vzdělávací plán
    • Zápis do MŠ
  • KURZY PRO DOSPĚLÉ
    • Přehled přednášek
  • ZAKLÁDÁNÍ ŠKOLEK
  • O MONTESSORI
    • Pedagogika Montessori
    • Maria Montessori
    • Praktický život
    • Smyslová výchova
    • Jazyk
    • Matematika
  • O NÁS
    • Náš tým
    • Fotogalerie
    • Archiv novinek
    • Praxe pro studenty
    • ProChil Project
    • Hledáme kolegy
  • CENÍK
  • Reference
  • FAQ
  • Kontakty
  • Blog
  • Webooker

Adaptace dětí na jesle, školku i školu

16. ledna 2018 | 8–16 hodin
Seznámíme vás s potřebami dětí zejména ve věku 1-3 roky. Co je pro ně důležité a jak jim můžeme připravit bezpečné prostředí pro jejich zdravý duševní a fyzický rozvoj. Dotkneme se několika možností adaptace, vhodných metod komunikace i  výuky.
Prohlédnete si prostředí připravené pro děti v tomto věku. Projdete si prostore, kde si děti připravují své jídlo, prostorem pro nácvik sebeobsluhy při hygieně a oblékání.
Vyzkoušíme si vhodné senzomotorické pomůcky.

V další části semináře probereme potřeby dětí 3-6 a školáků.

Seminář je akreditovaný MŠMT.
Lektor: Markéta Lážnovská

Místo konání:
Montessori Zelená školka, Obránců míru 2666, Kladno


Vstupné:

Je třeba si rezervovat místo na mail: info@montessorikladno.cz webooker

Zahrada jako připravené prostředí

Na semináři se seznámíme s možnostmi zahrad pro učení dětí. Zaměříme se na proměny zahrady v průběhu kalendářního roku a jejího využití jako výukového prostoru.

Seminář bude rozdělen do teoretické a praktické části. Účastníci  se dozví jaké potřeby mají děti ve věku 1–3 a 3–6 let a jaké možnosti nám nabízí zahrada  a její části/pomůcky, prvky, pro zdravý dětský vývoj.

V poslední části semináře si prohlédneme a prakticky vyzkoušíme dva typy zahradního prostoru připraveného pro děti těchto věkových kategorií.

Seminář je akreditován MŠMT jako další vzdělávání pedagogických pracovníků
Lektor: Markéta Lážnovská

Místo konání:
Zelená školka, Obránců míru 2666, Kladno


Vstupné:

Je třeba si rezervovat místo na mail: info@montessorikladno.cz
Picture

Zahrada jako venkovní výukový prostor pro děti od 2 do 6 let

Praktické semináře, které jsou určeny pedagogům MŠ a 1. st. ZŠ, kteří mají zájem si rozšířit nebo prohloubit své znalosti a dovednosti v oblasti přírodních věd, chemie, fyziky, pracovní a polytechnické výchovy.
Účastníci semináře získají přehled a praktické zkušenosti jak pracovat ve venkovním prostoru s dětmi věkových kategorií 2–4, 4–6 let a dále na prvním stupni ZŠ – podle principů pedagogiky Marie Montessori.
Seminář se zaměřuje na proces pozorování potřeb dětí různých věkových kategorií a dále na využití potenciálu školních zahrad a venkovního prostoru ve výuce vůbec.
Důraz je také kladen  na vedení dokumentace při procesu pozorování dítěte.

Seminář nahlíží na pedagogiku M. Montessori jako na ověřenou lékařskou metodu a užívání přírodních zahrad jako výukového prostoru. Lektorka s dlouholetou praxí zahradní architektky a lektorky ekologické výchovy představí, jak ve spolupráci mateřské nebo základní školy s rodiči co nejlépe připravit dítě na zdravý život.

Časová dotace: 4 bloky po 6ti hodinách
  • V první části semináře probereme vývojové potřeby dětí ve věkové skupině 2–3 roky. Předvedeme si pomůcky, se kterými je vhodné pracovat a vše si venku prakticky vyzkoušíme. Účastníci z každého bloku obdrží soupis potřebných pomůcek pro práci s dětmi v zahradě.
  • V druhé části se seznámíme s vývojovými potřebami dětí ve věku 3–6 let . Předvedeme si pomůcky, se kterými je vhodné pracovat a vše si venku prakticky vyzkoušíme. Ke každé pomůcce si vytvoříme metodický list. Probereme si kompetence, kterých dítě může dosáhnout  při používání konkrétní výukové pomůcky. Vše si opět vyzkoušíme v praxi.
  • Třetí seminář seznámí účastníky s principy ekologického zakládání a realizace přírodních výukových zahrad. Lektor shrne možnosti v rámci hygienické a bezpečnostní legislativy. Předvede, jak pracovat s venkovním prostorem ve stávajících podmínkách účastníků, zelení i herními prvky. Bude možno konzultovat vlastní školní zahradu a její možnosti v rámci pedagogického využití.
    Dále se účastníci pod vedením lektora zapojí do plánování a realizace jednoho z prvků přírodních výukových zahrad. Vyvýšený záhon, kompostér nebo přelézací prvek pro procvičení hrubé motoriky.
  • Na posledním semináři si účastníci prohlédnou realizované přírodní zahrady v areálech MŠ u nás i v zahraničí na videích i fotografiích. Účastníci si prakticky vyzkouší pozorování v MŠ se zaměřením na práci s prvky přírodních zahrad.

Posilujme v dětech environmentální vzdělávání - poznáváme svět zvířat a rostlin

Seznámíme se s problematikou chovu malých hospodářských zvířat, počínaje výběrem vhodných zvířat pro školky, zajištěním základní péče, až ke zpracování produktů, hlavně ovčí vlny a včelího vosku, mléka nebo peří.
Vyzkoušíme si práci s ovčím rounem mokrou cestou a se včelím voskem. Pedagogové po absolvování semináře budou schopni používat a zpracovávat přírodní produkty i z vlastní produkce ve výuce.
Součástí semináře bude i exkurze na farmu, kde účastníci uvidí jak se ovčí rouno nebo včelí vosk získává. Tuto zkušenost opět mohou promítnout do své pedagogické praxe.
Kurz je určen zejména pro pedagogy v předškolní a mimoškolní oblasti.

Časová dotace: 6 hodin

Adaptace dětí na jesle - školku - školu

Praktický seminář je určen pracovníkům s dětmi, zejména pedagogům a asistentům pedagogů v MŠ.
Prohloubíte si znalosti v oblasti připraveného prostředí z hlediska Montessori pedagogiky a připravenosti dětí na docházku do školských zařízení. Získáte praktické zkušenosti, jak pracovat s dětmi, abychom rozvíjeli jejich samostatnost a nezávislost, začleňování do kolektivu, jak je podporovat  v rozhodnosti a zodpovědnosti za výběr vlastních aktivit.
Seminář se zaměřuje na  práci s Montessori pomůckami, které jsou navrženy tak, aby rozvíjely schopnosti a potenciál dětí v konkrétním věkovém období. Pomocí didaktického materiálu děti trénují také schopnost soustředit se a dokončovat aktivity. Dozvíte se, jaké přínosy má pro děti pobyt v kolektivu s ohldem na různá věková období. Vysvětlíme si zásady bezpečného prostředí podle principů pedagogiky Marie Montessori. Lektoři předvedou ukázky práce s pomůckami a zodpoví Vaše dotazy.

Časová dotace: 6 hodin
Ředitelka Montessori mateřské školy a klubu rozhodla v souladu s § 34, § 165 odst. 2 a § 183 odst. 2 zákona č. 561/2004 Sb. (školský zákon), že vyhovuje žádosti o přijetí k předškolnímu vzdělávání těmto uchazečům:


Zveřejněno 17. 5. 2017
Za veliký zájem srdečně děkujeme.

Ostatním zájemcům, pro které bohužel nemáme kapacitu v Zelené školce, nabídneme místa v Montessori dětské skupině.

Seznam přijatých dětí pro šk. rok 2018/19

Adaptace nových dětí

Zvykání dětí ve školce probíhá velmi individuálně. Záleží na předchozích zkušenostech dětí, na jejich osobním naladění a také naladění rodičů, jak bude adaptace probíhat.
Doporučujeme hlavně tyto dvě věci:
  • Dát adaptaci na začátku čas a pobyt ve škoce pomalu prodlužovat. Neříkáme na začátku, jakou dobu děti ve školce mohou strávit. To záleží hlavně na tom, jak se s dítětem dohodnete vy. Zpočátku to může být hodina, nebo to, že půjdou domů po obědě... záleží na vás. Kdyby dítě plakalo, budeme se pokoušet přesměrovat jeho pozornost na něco zajímavého. Pokud by to nepomohlo, budeme volat, buďte proto první dny v dosahu na telefonu s možností si pro dítě přijet.
  • Příchod do školky: pomoci dítěti s orientací v šatně, dát mu čas na převlečení a úklid oblečení. Vejít do třídy, pozdravit se společně s učitelkou. Je možné chvíli pobýt, ale je dobré stanovit chvíli, kdy odejdete a opravdu odejít, byť zpočátku na krátký čas. Nevracet se. Nastavit si s dětmi kátký neměnný rituál na loučení (např. dvě pusinky na každou tvář, pohladit, zamávat a jít) - do toho zapojte dítě, aby si řeklo, jak by to chtělo, zkorigujte a domluvte se na tom. Pak na dohodě trvejte, dětem to dodá jistotu. Rituál můžete samozřejmě změnit v průběhu času, ale ne na místě při loučení. Opravdu takto dodáte dětem pocit bezpečí, že dohody platí - a stejně tak musí plati (aspoň zpočátku), že když se domluvíte "po obědě", budte ve školce včas.
Věříme, že Vaše děti budou brzy ve škoce rády a vy budete vědět, že můžete odejít bez obav např. do práce :)
Kdybych měla své dítě vychovat znovu, vybudovala bych pro něj nejdřív sebeúctu a pak teprve dům.
Prstem bych víc malovala a míň hrozila.
Méně bych ho opravovala a víc si s ním vykládala.
Nedívala bych se na hodinky, ale prostě bych se dívala.
Nestarala bych se tak o učení, ale prostě bych se starala.
Chodila bych víc na procházku a pouštěla víc draků na provázku.
Přestala bych si hrát na vážnou, ale vážně bych si hrála.
Proběhla bych víc polí a viděla víc hvězd.
Víc bych ho objímala a míň s ním "válčila".
Viděla bych v žaludu častěji dub.
Nebyla bych přísná, ale přístupná.
Neučila bych ho lásce k síle, ale naučila bych ho síle lásky.

                                                                                  Diane Loomans

přihlášení klub a kurzy
OMLUVY ŠKOLKY A JESLE
Stravování a jídelníček

VIRTUÁLNÍ NÁSTĚNKY PRO RODIČE ZAPSANÝCH DĚTÍ

MŠ HOSTOUŇ
MŠ KLADNO
JESLE KLADNO

Montessori mateřská škola a klub Kladno, z. s.

Montessori MŠ Kladno
Obránců míru 2666, Kladno
Montessori MŠ Hostouň
Pod Kostelem 56, Hostouň
Montessori jesle
Ant. Suchého 2310, Kladno

  • KLUB
    • O Montessori klubu
    • Pronájem klubu
    • Půjčovna pomůcek
    • Rozvrh
  • DĚTSKÉ SKUPINY
    • O Montessori DS
    • Informace k docházce
    • Sekce pro rodiče
    • Organizace šk. roku
    • Živý dvorek
    • Zápis do DS
  • MATEŘSKÉ ŠKOLY
    • O Montessori mateřské škole
    • MŠ Kladno >
      • Sekce pro rodiče
      • Zahrada
    • MŠ Hostouň >
      • Sekce pro rodiče
    • Informace k docházce
    • Organizace šk. roku
    • Vzdělávací plán
    • Zápis do MŠ
  • KURZY PRO DOSPĚLÉ
    • Přehled přednášek
  • ZAKLÁDÁNÍ ŠKOLEK
  • O MONTESSORI
    • Pedagogika Montessori
    • Maria Montessori
    • Praktický život
    • Smyslová výchova
    • Jazyk
    • Matematika
  • O NÁS
    • Náš tým
    • Fotogalerie
    • Archiv novinek
    • Praxe pro studenty
    • ProChil Project
    • Hledáme kolegy
  • CENÍK
  • Reference
  • FAQ
  • Kontakty
  • Blog
  • Webooker