Senzitivní období pro jazyk mají děti z pohledu Montessori pedagogiky po celou dobu fungování absorbující mysli - tedy od narození do šesti let (kdy se učení pomocí absorbující mysli mění na učení se pomocí vůle). Toto období má mnoho fází. Zájem o písmenka se u dětí probouzí okolo 4.-5. roku věku. Začnou se zajímat, co je kde napsáno a začne mít smysl nabízet jim aktivity s písmeny. V tomto období potřebují trénovat zrakové rozlišování, aby správně rozeznaly tvary jednotlivých písmen. Potřebují si propojit tvar písmene se zvukem hlásky. Tříbit sluch, aby dokázaly rozlišovat foneticky. Rozvoji čtení se věnuji v novém projektu Hurá čtu. Můžete se stát jeho fanoušky na facebooku nebo členem skupiny pro sdílení zkušeností s rozvojem jazyka. AKTIVITY S RŮŽOVOU SADOU SLOV Růžově je označená sada pro počáteční čtení. Obsahuje slova jednoslabičná z tří nebo čtyř písmen, slova dvojslabičná, kde se střídají souhlásky a samohlásky, a také delší dvojslabičná slova. Musí ale platit, že písmenka ve slově se stejně čtou, jako se píšou. KARTIČKY A PÍSMENKA KE SKLÁDÁNÍ SLOV Sada šesti trojpísmenných jednoslabičných slov z růžové řady. Obsahuje 6 kartiček se slovem a obrázkem + kartičky s písmeny, ze kterých lze všechna slova poskládat. Není třeba tisknout barevně (mají pouze růžový rámeček). Tiskněte buďto na silnější papír nebo zalaminujte. Lze také podlepit kartonem nebo moosgumou pro snadnější uchopení dětskými prstíky. ![]()
Comments are closed.
|
Petra Líbová
Nadšená propagátorka pedagogiky Marie Montessori. -více- starší články
October 2022
|